loading...

تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

Management Consultancy In Iran

iranmct بازدید : 95 چهارشنبه 02 مهر 1399 زمان : 16:17 نظرات (0)

اصول بازاریابی چیست

عدم تسلط به اصول بازاریابی یکی از مهمترین خلع های هر مدیر کسب و کاری کوچک است. شاید در هنگام صحبت با مدیر بازاریابی خود مثلا با واژه “جمعیت شناختی” برخورد نماید یا مثلا به شما پیشنهاد نماید تا “آمیخته بازاریابی” را تعیین نماییم.

هرچه تعداد جلسات شما با تیم بازاریابی بیشتر میشود ، نقاط ضعف شما بیشتر مشخص شود.

اما زمانی که از اصول بازاریابی صحبت میکنیم ، به کتاب اصول بازاریابی کاتلر به عنوان پدر علم بازاریابی با حدود 600 صفحه اشاره مینماییم.

این کتاب از سیر تا پیاز بازاریابی بیان نموده است که بسیاری از قسمتها و یا مثالهای آن در ایران کاربرد ندارد یا برای همه کس قابل درک نیست.

آیا شما وقت خواندن آن را دارید ؟ البته که خیر.

پس ما 10 تا از اصول بسیار مهم بازاریابی را به عنوان چکیده اصول بازاریابی خدمتتان ارائه می نماییم.

Marketing principles اصول بازاریابی

10 اصل بازاریابی

اصل اول بازاریابی

محصول یا خدمت به عنوان یک پیشنهادی

بسیاری از صاحبان مشاغل ، خاطرات جالبی در مورد مرحله ایده پردازی در شکل گیری محصول دارند.

بسیاری فکر میکنند پیشنهاد فقط به معنای ایده ای در خصوص محصول است، اما همانطور که بسیاری از مشاغل ارائه دهنده خدمات هستند ، ایده پیشنهادی میتواند یک خدمت باشد. مانند خدمات تعمیرات اتومبیل تا حسابداری.

محصول یا خدمات باید دارای نکات مثبت و بهتر از رقبا باشد. همچنین باید یک نیاز را برآورده کند – باید مشکلی را حل کند یا زندگی را به نوعی آسان تر یا بهتر کند 

iranmct بازدید : 101 پنجشنبه 27 شهریور 1399 زمان : 10:21 نظرات (0)

بیزینس پلن ویزای مهاجرت استارت آپ دانمارک

اخذ ویزای اقامت دانمارک بسیار سخت است . داشتن یک ایده نو و ارائه آن از طریق نوشتن بیزینس برای تاسیس یک شرکت استارت آپی در دانمارک ، بهترین روش برای ویزای مهاجرت به دانمارک است.

روش اخذ اقامت دانمارک از طریق استارتاپ ویزا در سال 2015 شروع شده است.

دولت دانمارک از افراد خوش فکر و صاحب ایده میخواهد که ایده خود را با نوشتن یک بیزینس پلن حرفه ای ( طرح توجیهی ) را ارائه دهند.

به عنوان یک فرد مستقل ، باید تحت اجازه نامه اقامت و کار در طرح Start-up Denmark اقدام کنید. در این طرح میتواند از 2 نفر که مایل به ایجاد شرکت هستند ، تشکیل شود.

صاحب ایده نیاز به بیزینس پلن یا طرح تجاری دارد که باید توسط یک هیئت متخصص ارزیابی شود.

اگر هیئت تصمبم گیرنده، بیزینس پلن شما را برای استارتاپ ویزا تأیید کند ، شما واجد شرایط درخواست اقامت و اجازه کار به عنوان یک کارآفرین خوداشتغالی هستید.

این اجازه برای مدت حداکثر دو سال با امکان تمدید برای سه سال اعطا می شود.

بیزینس پلن استارتاپ دانمارک Business Plan Startup استارت ویزای دانمارک

درباره دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای اسکاندیناوی در اروپا است. جنوبی ترین و کوچکترین کشورهای شمال اروپا ، جنوب غربی سوئد و جنوب نروژ است و از جنوب با آلمان هم مرز است.

پادشاهی دانمارک کشوری مستقل است که از دو کشور خودمختار در اقیانوس اطلس شمالی تشکیل شده است: جزایر فارو و گرینلند.

iranmct بازدید : 77 پنجشنبه 20 شهریور 1399 زمان : 12:41 نظرات (0)

معنی فرانچایز چیست

فرانچایز که اصطلاح آمیانه ای برای فرَنچایز { یا فرانشیز } است به نوعی مجوز یا حق امتیاز برای استفاده از برند دیگران گفته میشود.

فرانشیز (به فرانسوی: Franchise) یا فرَنچایز (انگلیسی)

حق امتیازی که یک طرف (Franchisee فرانچایزی – صاحب امتیاز) به طرف دیگر (Franchisor فرانچایزر- امتیاز گیرنده) اجازه می دهد تا به دانش ، فرآیندها و علائم تجاری اختصاصی کسب و کار صاحب امتیاز دسترسی داشته باشد.

این مجوز فرنچایز به طرف فرانچایزر اجازه دهد کالا یا خدماتی را تحت برند شرکت فرانچایز دهنده بفروشد.

در ازای دریافت مجوز یا حق فرانچایز  از صاحب امتیاز ، فرانچایزی معمولاً هزینه اولیه راه اندازی و صدور مجوز سالانه را به فرانچایزر پرداخت می کند.

فرنچایز یک سیستم بازاریابی است که هدف آن ایجاد یک تصویر واحد دربارهٔ محصولات یا خدمات یک شرکت در ذهن مشتری می‌باشد.

کلا بحث فرانچایز مدلی برای انجام تجارت است. هنگامی که شما قرارداد فرانچایز را امضا مینمایید، عملا به صاحب امتیاز ، نام تجاری و سیستم تجاری را کسب و کار را کنترل میکند.

صاحب امتیاز به شما حق می دهد که مشاغل متناسب با سیستم خود را معمولاً برای مدت زمان مشخصی مدیریت نمایید.

توافقنامه فرانچایز به شما می گوید که در پایان این دوره چه اتفاقی خواهد افتاد ، و در برخی موارد ممکن است که نتوانید فرنچایز خود را حفظ کنید.

  1. امتیاز دهنده Franchisor : شرکت یا فردی است که به دیگری اجازه می دهد تا از برند یا سیستم خود برای فروش چیزی استفاده کند.
  2. امتیاز گیرنده Franchisee : کسب و کاری که مجاز به استفاده از برند و سیستم Franchisor برای فروش چیزی است
  3. توافق نامه فرانچایز Franchise agreement : توافقنامه کتبی بین فرنچایزر و فرنچازی.

فرانچایز فرانشیز Franchise

انواع فرانچایز

دو نوع متفاوت از روابط حق امتیاز وجود دارد.

  • فرانچایز با فرمت تجاری

فرنچایز با فرمت تجاری  Business Format Franchising از انواع بیشتر شناخت شده است.

در یک فرنچایز با فرمت تجاری ، صاحب امتیاز نه تنها نام تجاری ، محصولات و خدمات خود ، بلکه یک سیستم کامل را برای اداره تجارت در اختیار شرکت امتیاز گیرنده قرار می دهد.

صاحب امتیاز به طور کلی در انتخاب محل کسب و کار ، راهنماهای عملیاتی ، آموزش ، استانداردهای نام تجاری ، کنترل کیفیت ، استراتژی بازاریابی و پشتیبانی و مشاوره بازرگانی به امتیاز گیرنده کمک مینماید.

iranmct بازدید : 93 شنبه 08 شهریور 1399 زمان : 22:24 نظرات (0)

تحقیقات بازاریابی چیست ؟

تحقیقات بازاریابی – مارکتینگ ریسرچ – Marketing Research فرایندی سیستماتیک برای جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات است.

اطلاعات می تواند در مورد بازار هدف ، مصرف کنندگان ، رقبا و کل صنعت باشد. تحقیقات بازاریابی پایه و اساس هر شرکت موفق است.

این تحقیق اهداف مختلفی دارد – از شناسایی بازار جدید گرفته تا راه اندازی یک تجارت جدید.

تحقیقات بازاریابی به کارآفرینان کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرند.

تحقیقات بازاریابی کمک به اثبات یا رد حدس و گمان های پیرامون نوآوریهای موجود ، تعداد مشتریان راغب و ایده هایی که بیشترین پتانسیل را دارند ، مینمایند.

کسب و کارها در مراحل مختلف رشد به دلایل مختلف تحقیقات بازاریابی را انجام می دهند.

What Is Market Research تحقیقات بازاریابی چیست

تعاریف تحقیقات بازاریابی

“جمع آوری ، ضبط و تجزیه و تحلیل منظم داده ها در مورد مشکلات مربوط به بازاریابی کالاها و خدمات” – انجمن بازاریابی آمریکا.

“پژوهش عینی و جامع سیستماتیک و مطالعه واقعیت های مربوط به هر مشکلی در زمینه بازاریابی.” – ریچارد ترد

“تحقیقات بازاریابی یک مطالعه دقیق و عینی در مورد طراحی محصول ، بازارها و لجستیک از جمله توزیع فیزیکی و انبارداری ، تبلیغات و مدیریت فروش است.”  کلارک و کلارک

“تحقیقات بازاریابی عبارت فراگیر است که شامل کلیه فعالیتهای پژوهشی انجام شده برای بازاریابی ، جمع آوری ، ثبت و تجزیه و تحلیل کلیه حقایق در مورد مشکلات مربوط به انتقال و فروش کالاها و خدمات از تولیدکننده به مصرف کننده است.” – هری هاپنر

iranmct بازدید : 298 دوشنبه 03 شهریور 1399 زمان : 15:39 نظرات (0)

بیزینس پلن ویزای سرمایه گذاری استارتاپ شینگن لتونی ( لاتیوا ) Latvia

بیزینس پلن برای دریافت و اخذ ویزای استارتاپ شینگن لتونی بدون نیاز به سرمایه گذاری اولیه – 13000 یورو و 200 میلیون تومان تمکن مالی – ساپورت ویزا با دعوتنامه رسمی استارتاپی از دفتر مهاجرتی در آلمان

ما مشتاق هستیم تا شما را در این مسیر کمک نماییم.

انتخاب مشاغل در لتونی بستگی به شرایط مختلف متقاضیان دارد. معمولاً پس از ثبت شرکت و قبل از درخواست اجازه اقامت موقت در لتونی ، ایجاد یک تجارت امن و سودآور اولین اولویت شما خواهد بود.

جالب این جاست که دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری / استارتاپ در لتونی نیاز به سرمایه اولیه ندارد.

یعنی شما با داشتن یک بیزینس پلن عالی و ایده تجاری خوب میتواند در مدت کمتر از یک هفته کارت اقامت خود را از یک کشور داخل منطقه شینگن دریافت نمایید. که میتوانید به هر کشوری دیگر برای زندگی و کار نیز نقل مکان نمایید.

Latvia بیزینس پلن استارتاپ ویزای لتونی لاتیوا

تیم مشاوران مدیریت ایران بعد از نوشتن بیزینس پلن شما ، شما را به دفتر مهاجرتی در آلمان معرفی و شما فقط و فقط با پرداخت 13000 یورو و هیچ هزینه ای دیگر ، میتوانید کارت اقامت از لتونی به عنوان یک کشور داخل شینگن دریافت و در هر کشوری در داخل شینگن مانند آلمان ، اسپانیا ، ایتالیا و فرانسه زندگی نمایید.

همکاران حقوقی ما از آلمان و مشاورین مقیم ما در کشور لتونی شما را در تمام مراحل از شروع استارتاپ در لتونی یا خرید مشاغل آماده در لتونی یا فروش مشاغل خود در لتونی همراهی می کنند .

پس از مهاجرت به لتونی و شروع به زندگی در ریگا یا شهرهای دیگر لتونی ، برای موفقیت در یک تجارت جدید ، آشنایی با شرایط جدید و قوانین جدید و اطلاعات جدید بازار ضروری است که ما به شما کمک مینماییم.

هزینه های نوشتن بیزینس پلن و مشاوره برای اخذ ویزای استارتاپ لتونی بسیار بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است.

 

بيزينس پلن ويزاي سرمايه گذاري استارتاپ شينگن لتوني 

iranmct بازدید : 236 شنبه 18 مرداد 1399 زمان : 18:41 نظرات (0)

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی لوازم دسته دوم ورزشی

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی چیست ؟

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی یا بوم مدل فروشگاه آنلاین ابزاری برای درک شرایط کنونی بازاری است که قصد دارید در آن کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

آیا بیزینس مدل همان بیزینس پلن است ؟

خیر بیزیتنس مدل فقط به بیان کلیات و جوهره یک بیزینس پلن طرح توجیهی Business Plan ) را نشان می‌دهد.

بیزنس مدل برای ارائه به یک سرمایه گذار مناسب نیست. بیزینس پلن مثل نمونه طرح کسب و کار یک صفحه ای برای معرفی فضای کلی کسب و کار مناسب است.

آقای ج  قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی دست دوم را دارد.

او برای اینکه بفهمد که عوامل اصلی مهم موثر در این کسب و کار چیست ، سفارش یک بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی لوازم دسته دوم ورزشی به تیم مشاوران مدیریت ایران داد.

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی لوازم دسته دوم ورزشی

خلاصه اجرائی

آقای ج با 15 سال سابقه کار در حوزه لوازم ورزشی تصمیم گرفته است که فروشگاه اینترنتی برای فروش لوازم ورزشی دسته دوم راه اندازی نماید.

این بیزینس در بازار نیچ است.

با انتخاب کالاهای دست دومی که همه به آنها احتیاج دارند، خدمات مناسبی را در قیمت مناسب ، به عنوان فرصتی باورنکردنی در اختیار علاقه مندان ورزشی قرار میدهد.

نرخ رشد پیش بینی شده برای نه زندگی کاملاً پایدار است و سودآوری آن در ماه ششم و 45 هزار دلار درآمد در سه سال تخمین زده می شود.

 

بیزینس مدل فروشگاه اینترنتی

iranmct بازدید : 96 سه شنبه 14 مرداد 1399 زمان : 8:13 نظرات (0)

ماتریس بوستون BCG Matrix چیست ؟

ماتریس بوستون BCG Matrix  ( همچنین به عنوان تحلیل گروه مشاوران بوستون ، ماتریس سهم-رشد ، ماتریس سبد محصول یا جعبه بوستون نیز شناخته می شود) اولین ­بار توسط گروه مشاوره بوستون در سال 1970 به عنوان ابزاری برای تحلیل موقعیت استراتژیک کسب‎­و­­کار مطرح شد .

این یک ابزار استراتژی تجاری استراتژیک برای تحلیل واحدهای تجاری یا خطوط تولید است.

ماتریس بوستون بر اساس دو متغیر ترسیم می شود :

  1. سهم نسبی از بازار
  2. نرخ رشد بازار

با ترکیب این دو متغیر در یک ماتریس ، یک شرکت می تواند واحدهای تجاری خود را بر این اساس ترسیم و تعیین کند که در آن منابع اضافی (مالی) ، از کجا حاصل و به کجا خواهد رفت.

هدف اصلی ماتریس بوستون BCG تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری در سطح شرکت است.

بسته به چگونگی عملکرد واحد و صنعت ، چهار وجه طبقه بندی مختلف را می توان به هر وجه تخصیص داد:

  • سگ
  • علامت سؤال
  • گاو شیرده
  • ستاره

در این مقاله به هریک از این چهار وجه و نحوه استفاده صحیح از ماتریس بوستون BCG می پردازیم.

 

ماتریس گروه مشاوران بوستون BCG

iranmct بازدید : 880 یکشنبه 12 مرداد 1399 زمان : 16:21 نظرات (0)

دانلود فرم خام بیزینس پلن ( فایل Word )

یکی از سوالاتی که کارفرمایان بسیار مطرح می‌نمایند در خصوص استانداردهایی است که ما در نوشتن بیزینس پلن ( طرح توجیهی Business plan ) رعایت می‌نماییم.

تیم مشاوران مدیریت ایران برای نوشتن بیزینس پلن از همان روش و استانداری استفاده می‌نماید که شرکت مشاوره مکنزی یا بین استفاده می‌نماید.

سوال : آیا دانلود رایگان نمونه طرح ها و استانداردهای نوشتن بیزینس پلن ( طرح کسب و کار ) امکان پذیر است.

پاسخ : 100% خیر . هیچ شرکتی فوت کوزه گری خود را به رایگان در اینترنت قرار نمی‌دهد.

توجه :

تمام نمونه فرم های خام رایگان بیزینس پلن قابل دانلود در اینترنت ، همگی منبعی یکسان دارند. آن نمونه نیز توسط یک دانشجو و برای یک شرکت تولیدی طراحی شده و نه شرکت خدماتی.

هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

Business Planning Template دانلود رایگان فرم خام طرح کسب و کار توجیهی بیزینس پلن

اگر چیزی به رایگان در جایی برای دانلود باشد ” مثل انتهای همین مقاله که برای شما یک فایل قابل دانلود فرم خام بیزینس پلن ( فایل Word ) را محیا نموده ایم” این فایل یک شمای کلی از چیزهایی است که باید در بیزینس پلن جامع باشد.

 

 

دانلود رایگان فرم خام بیزینس پلن Word

 

 

iranmct بازدید : 103 سه شنبه 07 مرداد 1399 زمان : 8:57 نظرات (0)

بیزینس پلن عینک با لنز تنظیم شونده – ویزای استارتاپ استرالیا

بیزینس پلن عینک با لنز تنظیم شونده برای دریافت ویزای استارتاپ بدون سرمایه اولیه استرالیا به تیم مشاوران مدیریت ایران سفارش داده شده است.

بیزینس پلن عینک استارت اپ استرالیا طرح توجیهی Business Plan

ویزای استارتاپ بدون سرمایه استرالیا

این یک عینک طبی است.

آقای دکتر ا.م با حدود 26 سال سابقه کار در حوزه جراحی چشم با ارائه یک ایده جدید برای ویزای استارتاپ استرالیا اقدام مینماید.

بیزینس پلن ( طرح توجیهی Business Plan ) یکی از مهمترین اسنادی است که نشان دهنده طرح و هدف صاحب ایده برای آینده کسب و کار خود است.

بیزینس پلن عینک با لنز تنظیم شونده در سال 2019 در فرانسه ثبت شده است.

ویزای استارتاپ استرالیا جنوبی

iranmct بازدید : 65 یکشنبه 05 مرداد 1399 زمان : 0:29 نظرات (0)

ویدیو مارکتینگ Video Marketing

  • آیا ویدیو مارکتینگ بدون داشتن تخصص در فیلمبرداری حرفه ای یا وسایل ویدیو سازی حرفه ای امکان پذیر است ؟
  • آیا برای ویدیو مارکتینگ باید حتما یک فیلمبردار حرفه ای استخدام نمایید ؟

اگر به دنبال ساخت محتوای ویدیویی مارکتینگ هستند و پول کافی یا تخصصی ندارید ، این مقاله را مطالعه نمایید.

صرف نظر از نوع بازار و صنعتی که در آن فعال هستید ، ویدیو مارکتینگ (بازاریابی ویدیویی Video Marketing) یک انتخاب هوشمندانه است.

ویدیو مارکتینگ جزئی از انواع بازاریابی است .

البته به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی محتوای یا بازاریابی مفهومی نیز محسوب می‌شود.

Video Marketing Iranmct بازاریابی ویدیویی مارکتینگ

انواع ویدیو در حوزه ویدیو مارکتینگ 

  • Vlogs (وبلاگ های ویدیویی)
  • مصاحبه های ویدئویی
  • ویدیوی آموزشی
https://iranmct.com/news/how-to-make-a-video-marketing-masterpiece
iranmct بازدید : 68 شنبه 28 تیر 1399 زمان : 20:11 نظرات (0)

بیزینس پلن تولید برف مصنوعی پایدار سایز بندی برای ویزای استارت آپ نیوزلند New Zealand Visa Start up

آقای دکتر علی از تیم مشاوران مدیریت ایران تقاضای نوشتن بیزینس پلن تولید برف مصنوعی پایدار سایز بندی برای ویزای استارت آپ نیوزلند نمود.

این محصول توسط آقای دکتر اختراع شده است که برفی با ویژگیهای متفاوتی در اختیار قرار می‌دهد.

New Zealand Start Up Visa بیزینس پلن استارت آپ نیوزیلند بیزینس پلن تولید برف مصنوعی

بیزینس پلن تولید برف مصنوعی پایدار سایز بندی برای ویزای استارت آپ نیوزلند New Zealand Visa Start up

ویژگیهای بیزینس پلن تولید برف مصنوعی

بر اساس بیزینس پلن تولید برف مصنوعی پایدار سایز بندی برای ویزای استارت آپ نیوزلند:

بیزینس پلن تولید برف مصنوعی

iranmct بازدید : 58 پنجشنبه 26 تیر 1399 زمان : 8:13 نظرات (0)

تفاوت بازاریابی و فروش

تفاوت فروش و بازاریابی مانند تفاوت های یک برادر و خواهر است.

رقابت بین فروش و بازاریابی اغلب از نوعی رقابت خواهری و برادری برخوردارند، اما اگر یک کسب‌وکار در حال رشد دارید، درک روشنی از چگونگی عملکرد بازاریابی و بازاریابی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شایعات و کج فهمی های افراد به حدی بود که از تفاوت بسیار زیاد بین بازاریابی و فروش اصلا بی اطلاع بودند. مدیران سازمانها کار فروش و بازاریابی را با هم تحلیل می‌کردند.

برای مدت زیادی، بسیاری از فکر می‌کردند که "فروش" تحت فرمان بازاریابی عمل می کند و برای مدت زیادی، بسیاری از مردم خواستار فروش بازاریابی بوده اند، که البته در عمل اینگونه نبوده است.

همین طرز تفکر باعث حس تنفر تیم فروش از بازاریابی شده بود.

فروش و بازاریابی رشته‌های مختلفی با الزامات مختلف هستند، در برخی نواحی همپوشانی دارند و مشخص نمی‌شود که کدامیک در کجا تمام شده و دیگری شروع می‌شود.

تفاوت بازاریابی و فروش تفاوت بازاریابی و فروش[/caption]

تفاوت بازاریابی و فروش

بازاریابی

۱. بازاریابی یک به چند است.

۲. بازاریابی داستانی در مورد شرکت، محصول و ... را برای بسیاری از مردم تعریف می‌کند.

۳. بازاریابی به دنبال شهرت برند است

۴. بازاریابی باید سعی نماید داستان‌هایی که در بازار هدف پخش و تشدید می‌شود را با سازمان همتراز یا شاغول نماید.

۵. بازاریابی Big Data را تجزیه و تحلیل می‌کند. بازاریابی به شما میانگینی از آنچه در بازار در حال رخ دادن است را را به عنوان یک تحلیل بازار به ارمغان می آورد نه ویژگی‌های خاص را.

 

تفاوت بازاریابی و فروش

iranmct بازدید : 60 سه شنبه 24 تیر 1399 زمان : 23:05 نظرات (0)

نوشتن بیزینس پلن تولید اسپری نانو پوشش براق و آبگریز بدنه خودرو توسط جناب مهندس ک.ت به تیم مشاوران مدیریت ایران ، سفارش داده شد.

ایده نوآورانه نانو پوشش توسط آقای مهندس در کشور ایران ثبت شده است.

ایشان قرار است که این ایده را در کشور هلند نیز ثبت نماید و با ارائه بیزینس پلن تولید اسپری نانو پوشش براق و آبگریز بدنه خودرو برای ویزای استارتاپ هلند اقدام نماید.

بیزینس پلن تولید اسپری نانو پوشش آبگریز بدنه خودرو ویزای استارت آپ هلند

نوشتن طرح توجیهی (بیزینس پلن Business Plan ) مهمترین کاری است که صاحب ایده می‌تواند برای جذب سرمایه گذار انجام دهد.

در مورد اسپری نانو پوشش براق و آبگریز بدنه خودرو

بر اساس بیزینس پلن تولید اسپری نانو پوشش براق و آبگریز بدنه خودرو :

پوشش محافظ بدنه خودرو hydrophobic coating ‎ ، مایعی است که بر روی بدنه اسپری شده و باعث جلوگیری از چسبیدن هر نوع آلودگی محیطی به رنگ خودرو می‌شود.

در نتیجه با یک ابر خیس و یا بارش هر باران، به راحتی خودرو به حدی تمیز می‌شود که انگار از کارواش آمده اید.

معمولا سطوح دارای پوشش آبگریز خودرو علاوه بر مقاومت در برابر آلودگی، قابلیت تمیز شدن بدون آب را دارند .

دلیل آن ایجاد یک لایه میکروسکوپی و نامرئی روی سطح است.

بیزینس پلن تولید اسپری نانو پوشش آبگریز

iranmct بازدید : 66 چهارشنبه 18 تیر 1399 زمان : 11:32 نظرات (0)

فرمت بیزینس پلن شما را در دستیابی به اهداف کمک می کند، بنابراین بسیار حیاتی است که فرمت بیزینس پلن خود را به درستی انتخاب نمایید.

نوشتن بیزینس پلن ( طرح توجیهی Business Plan ) برای یکسری از اهداف مشخص باید مدنظر قرار گیرد : افزایش آورده های مالی ، راهنمایی تیم و تعیین استراتژی رشد.

تنها یک راه برای نوشتن بیزینس پلن حرفه ای با فرمت مناسب وجود دارد ؛ استفاده از اطلاعات واقعی ، تحلیل اطلاعات به شیوه صحیح و انتخاب الگوی شیوا برای نمایش اجزاء بیزینس پلن.

در این حالت مخاطب این طرح توجیهی با یک طرح مناسب روبرو خواهد شد که اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار وی قرار میدهد.

اگر به دنبال جذب سرمایه گذار یا شریک تجاری هستید، نوشتن بیزینس پلن باید به جلب نظر و آوردن پول به شرکت شما بی انجامد.

اگر بیزینس پلن را برای درون شرکت انجام میدهد، فرمت بیزینس پلن باید به گونه ای باشد که کارکنانتان با خواندن آن استراتژی بلندمدت در حوزه بازاریابی ، فروش ، … را به درستی درک و خواسته شما از آنها به روشنی در مسیر آن اهداف تعیین شده باشد.

Business Plan Format فرمت بیزینس پلن

هشت نکته مهم برای انتخاب فرمت بیزینس پلن مناسب

  • همیشه با خلاصه اجرایی شروع می‌شود

در یک فرمت بیزینس پلن حرفه ای ، باید خلاصه اجرایی را در اولویت کار قرار دهید. این بخش از ضروری‌ترین بخشهای یک طرح توجیهی است.

اگر در حال جمع آوری پول هستید یا طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) خود را به افراد خارجی می‌خواهید ارائه نمایید ، این موارد را نیز باید پوشش دهید:

فرمت بیزینس پلن

iranmct بازدید : 46 دوشنبه 16 تیر 1399 زمان : 0:13 نظرات (0)

نوشتن طرح توجیهی : محصولات و خدمات

این بخشی از طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business Plan ) شماست که محصولات و خدمات خاصی که قرار است ارائه کنید را شرح می دهد.

شما به طور کامل روش اجرا را در طرح توجیهی شرح خواهید داد، همراه با همه جنبه های خرید، تولید، بسته بندی، و توزیع.

البته در هنگام نوشتن طرح توجیهی/ بیزینس پلن محصولات و خدمات باید خیلی به عدم افشا رازها نیز دقت نمود که تفاوت یک بیزینس پلن نویس حرفه ای و آماتور در این نکات و ریزه کاریها است.

همچنین در این قسمت از طرح توجیهی باید به تامین کنندگان، هزینه ها، و اینکه چطور آنچه عرضه می کنید با بازار موجود انطباق داشته و توانایی رقابت با رقبا را دارد ، خواهید پرداخت.

طرح توجیهی خدمات محصولات Business Plan

نوشتن طرح توجیهی : محصولات و خدمات

در طرح توجیهی خود ، چگونه محصولات و خدمات تشریح نمایید ؟

در حالیکه محصول شما ممکن است فنی باشد، گرفتار واژه های تخصصی صنعتی و پیچیده باید شد و نه شد.

اما ، یعنی چه ؟

آنچه دارید عرضه می کنید را با اصطلاحات عامیانه و یا تخصصی باید شرح دهید، به طوری که افرادی که با کسب و کار شما آشنا نیستند نیز بتوانند آن را بفهمند و در مورد آن هیجان زده شوند.

نوشتن طرح توجیهی

iranmct بازدید : 54 پنجشنبه 12 تیر 1399 زمان : 8:53 نظرات (0)

بازاریابی و فروش Sales & Marketing

بازاریابی و فروش ( سلز – مارکتینگ ) از آن عناوینی است که مدیران سازمانهای تولیدی و یا خدماتی B2B و B2C برای افزایش درامد یا میزان سود به دنبال راه حلی برای آن هستند.

مدیران بازاریابی و فروش سازمان نیز برای اینکه قدرت و صلاحیت خود را نشان دهند، دائما به دنبال راهکارهایی برای افزایش سهم بازار و تعداد مشتریان خود هستند.

آیا داشتن یک محصول عالی تنها شرط لازم برای انجام یک تجارت موفق است؟ برای اکثر شرکت ها ، پاسخ منفی است. اما چرا؟

از آنجا که تولید محصول به فروش به مشتریان بالقوه نیاز دارد ،پس این مشتریان باید وجود محصول در بازار را درک کرده باشند.

مشتری باید درک نماید که این محصول چه کاری انجام می دهد و چرا بهتر از محصول رقباست ؟

مسئولیت ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات بر دوش تیمهای بازاریابی و فروش است.

به طور معمول ، در آغاز فروش بالقوه بازاریابی نقش غالب دارد.

به عنوان مثال ، یک تیم بازاریابی ممکن است یک کمپین رادیویی جدید برای کمک به گسترش آگاهی درباره راه اندازی محصول ایجاد نماید.

یک تیم فروش برای عقد قرارداد با برقراری ارتباط مستقیم با مشتری راغب و پرداختن به نگرانیهایشان ، سعی می‌نماید که از فرایند فروش را در مسیر قیف فروش پیش برده و مسیر لوله فروش را به انتها برساند.

یکی دیگر از مزیت های تیم های فروش و بازاریابی ، همکاری است.

به جای اینکه به عنوان واحدهای مستقل فعالیت کنیم، هرچند که برخی از فروشندگان از بازاریابان متنفرند، داشتن اطلاعات قوی و اشتراک ایده بین تیمها بازاریابی و فروش می تواند به بهبود نتایج کمک کند و یک تجربه بی نظیر را برای خریداران آینده ایجاد نماید.

Marketing Sales بازاریابی و فروش IranMCT

در اینجا یک مرور کلی درباره معنی ، مسئولیت ها و تکنیک های هر بخش آورده شده است.

یکی دیگر از مزیت های تیم های فروش و بازاریابی ، همکاری است.

به جای اینکه به عنوان واحدهای مستقل فعالیت کنیم ، داشتن اطلاعات قوی و اشتراک ایده بین تیمها می تواند به بهبود نتایج و ایجاد یکپارچه برای خریداران آینده نگر کمک کند.

در اینجا یک مرور کلی درباره معنی ، مسئولیت ها و تکنیک های بازاریابی و فروش آورده شده است.

 

معنی بازاریابی و فروش چیست ؟

معنی فروش Sales : فروش عبارت است از فعالیت یا عملیاتی است که شامل ترفیع و فروش محصولات و خدمات است.

معنی بازاریابی Marketing : بازاریابی عبارت است از فرایند یا تکنیک ترفیع ، فروش و توزیع محصولات و خدمات.

این تعاریف نشان دهنده دو وجه ارتباطی بازاریابی و فروش است:

1-    مسئولیتهای هر یک از دو تیم به هم نزدیک و مرتبط است.

2-    نقش بازاریابی نقشی در حمایت از فروش ، حیاتی است.

در عمل؛ دپارتمان بازاریابی تمایل بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتری در خصوص افزایش آگاهی از وجود محصولات و 

ادامه مطلب

بازاریابی و فروش
iranmct بازدید : 53 شنبه 07 تیر 1399 زمان : 20:07 نظرات (0)
  • چرا طرح های توجیهی در جذب سرمایه گذار ناموفق عمل می‌کنند ؟

    آیا طرح های توجیهی خواص خود را از دست دادند و یا مشکل جای دیگری است ؟

     طرح توجیهی ( بیزینس پلن Business Plan طرح کسب و کار ) شما اغلب اولین برداشتی است که سرمایه گذار از فعالیت اقتصادی شما می کند.

    با این حال، حتی اگر محصول، تیم و مشتریانی عالی داشته باشید، این آخرین برداشتی خواهد بود که سرمایه گذار شما خواهد داشت اگر هر یک از این اشتباهات اجتناب ناپذیر را مرتکب شوید.

    طرح های توجیهی مشکلات عدم موفقیت جذب سرمایه گذار

    سرمایه گذاران هر سال طرح های توجیهی بسیاری را می بینند، حتی در این بازار کساد.

    جدا از معرفی توسط یک منبع مورد اعتماد، طرح توجیهی تنها مبنایی است که آنها برای تصمیم گیری در خصوص این موضوع دارند که آیا یک کارآفرین را به دفترشان دعوت کنند تا ملاقات های اولیه صورت گیرد یا خیر.

    با وجود این همه فرصت، بیشتر سرمایه گذاران صرفا بر یافتن دلیلی برای گفتن نه تمرکز می کنند.

    آنها این استدلال را مطرح می کنند که کارآفرینانی که می دانند دارند چه می کنند، اشتباهات بنیادین مرتکب نمی شوند.

    هر اشتباه علیه شما استفاده خواهد شد.

    این مقاله به شما نشان خواهد داد که چطور از خطاهای رایج یافت شده در طرح های توجیهی اجتناب کنید.

iranmct بازدید : 50 چهارشنبه 04 تیر 1399 زمان : 0:58 نظرات (0)

بیزینس پلن تولید ایمپلنت زیبایی سینه (پروتز سینه) ویزای سرمایه گذاری آلمان

نوشتن طرح توجیهی تولید ایمپلنت زیبایی سینه (پروتز سینه) توسط دکتر # به تیم مشاوران مدیریت ایران واگذار گردید.

دکتر# با داشتن 18 سال سابقه جراحی زیبایی با تمرکز بر پروتز سینه در آمریکا و ایران ، ایده جدید برای تولید ایمپلنت سینه در کشور آلمان و آمریکا ثبت نموده است.

ایشان قصد دارند با ارائه طرح توجیهی تولید پروتز سینه ، سرمایه گذاری را جذب و تولید این ایده را در کشور آلمان به مرحله اجرا برسانند.

Breast Implants طرح توجیهی تولید ایمپلنت سینه پروتز پستان

بخشی از مقدمه طرح توجیهی پروتز سینه

در طول قرن ها ، زنان برای ساختن سینه مصنوعی از عاج ، توپ های شیشه ای ، لاستیک ، غضروف گاو ، پشم تریلن و اسفنج های پلی استر استفاده کرده اند.

در دهه 50 و 60 ، ستاره ها درخواست تزریق سیلیکون یا پارافین را داشتند و سینه ها را به سختی سنگ با نخ کانوا شکلش را حفظ می‌کردند.

کاشت ژل بهتر عمل کرد … اما پارگی و نشت نیز به همراه داشت. پروتز نمکی ( حاوی آب نمک) و بعد سیلیکونی به بازار آمد.

پروتز سینه نمکی ( FDA 2000 ) دارای خطرات و ریسک بالاتری نسبت به سیلیکونی (FDA 2006) است.

 

طرح توجیهی تولید ایمپلنت زیبایی سینه (پروتز سینه) آلمان

iranmct بازدید : 72 دوشنبه 02 تیر 1399 زمان : 22:28 نظرات (0)

 

طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) Business Plan

آیا در حال برنامه ریزی برای شروع یک کسب و کار هستید و یا در حال حاضر کسب و کاری دارید؟

اگر پاسخ مثبت است، به یک طرح توجیهی نیاز خواهید داشت.

تهیه طرح توجیهی کاری دلهره آور به نظر می رسد، اما اگر کسب و کارتان را درست درک کرده باشید، کار چندان دشواری نخواهد بود. این کار صرفا سازماندهی کردن اطلاعات به شیوه ای روشن و دقیق است.

Business Plan طرح توجیهی بیزینس پلن طرح کسب و کارتجاری

در این مطلب به تشریح انواع طرح توجیهی ( بیزینس پلن ، طرح کسب و کار ، Feasibility Study ، Business Plan ) خواهیم پرداخت.

 این موضوع را مورد بحث قرار می دهد که چطور یک طرح توجیهی بی نقص بنویسیم، از جمله انواع طرح های توجیهی که متداول تر هستند.

10 باید و نباید اصلی در خصوص انواع بیزینس پلن را مورد بررسی قرار میدهیم . خاطرنشان مینماییم که چه چیزهایی در یک طرح توجیهی ضروری است که مطرح شود.

این ضرورت را بر اساس ساختار کسب و کار شما، بازاریابی و فروش، طرح سازمانی و عملیاتی و دیگر موارد مورد تحلیل قرار میدهیم.

طرح توجیهی چیست؟

طرح توجیهی توصیفی مکتوب از این موضوع است که کسب و کار شما دقیقا چیست.

نیاز خواهید داشت تا اهداف کسب و کار، استراتژی ها و هر عاملی که می تواند کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد (از جمله رقبا) را توصیف کنید.

به منظور کمک به شما برای نوشتن یک طرح توجیهی بی نقص، ما نمایی کلی از همه آنچه باید در طرح خود بیاورید را ارائه خواهیم کرد، بنابراین حتی اگر فکر می کنید خیلی تازه کار هستید، مشکلی برای شروع نخواهید داشت.

دلیل اینکه بسیاری از صاحبان کسب و کار در بدو امر تصمیم می گیرند که یک ( بیزینس پلن ) طرح کسب و کار تهیه کنند آن است آنها صرفا باید این کار را انجام دهند.

اگر بخواهید برای یک وام کسب و کار درخواست بدهید، سرمایه گذار جذب کنید، یا مجوزی ضروری را به دست آورید، طرح کسب و کار یک پیش شرط هستند.

حتی اگر به تامین مالی یا گرفتن مجوز نیاز نداشته باشید، باز هم داشتن یک طرح توجیهی خوب و حرفه ای و جامع ایده خوبی است.

اگر نیاز دارید کارمندانی کلیدی استخدام کنید، یک طرح توجیهی قوی به شما در جذب استعدادهای برتر کمک خواهد کرد.

 

 طرح توجیهی

 

iranmct بازدید : 80 جمعه 30 خرداد 1399 زمان : 11:23 نظرات (0)

استراتژی برندینگ موفق و حرفه ای

هر کسب و کاری در هر سایزی به دنبال توسعه استراتژی های برندینگ است تا بتواند موجب تمایز برندشان در ذهن مشتری در مقابل رقبا شود.

مشتری باید بتواند مانند تقطیر (مانند گلاب گیری) ، جوهره برند را از داستان برند ، فعالیتهای بازاریابی و محصولات بیرون بکشد.

نیاز به گفتن نیست که برندسازی نیاز به فکر و برنامه مناسب دارد.

پیام های ارسالی محصول باید بتواند فحوای برند ( مفهوم برند ) را نشان داده و به برجستگی و تشخیص برند کمک نماید.

اگر مشتری متوجه هرگونه موقعیت نامطمئن یا غیرقابل اتکایی از سوی برند شود ، موجب تخریب برند خواهد شد.

چگونه برند کسب و کار کوچک شما میتواند در مقابل یک برند قوی و باسابقه بایستد؟

حال به تشریح چند استراتژی برندینگ موفق میپردازیم. این استراتژیهای برندینگ توسط برندهای بزرگ انجام میشود.

شما میتوانید یک یا چندتا از این استراتژیها را بکار ببرید.

Branding Strategy استراتژی برندینگ موفق و حرفه ای

استراتژی برندینگ موفق 1 : استراتژی محصولات و خدمات با قیمت سطح بالا ( پریمیوم)

5 استراتژی برندینگ موفق

iranmct بازدید : 57 چهارشنبه 28 خرداد 1399 زمان : 12:07 نظرات (0)

طرح توجیهی خوب و حرفه ای ( بیزینس پلن Business Plan ) برای تامین مالی استارت آپ ضروری است

  • طرح توجیهی خوب و حرفه ای چیست ؟
  • آیا طرح توجیهی خوب و حرفه ای با سرهم بندی کردن نوشته میشود؟

بسیاری از کارآفرینان و مردم عادی بر این باور هستند که شما می توانید طرح تان را روی یک دستمال کاغذی ترسیم کنید و سرمایه گذاران پول به پای شما خواهند ریخت.

Business Plan طرح توجیهی خوب و حرفه ای

همه سرمایه گذارانی که من می شناسم از کیفیت ضعیف طرح توجیهی که به دست آنها می رسد به ستوه آمده اند. این تاسف بار است.

زیرا “چگونه بیزینس پلن بنویسیم ؟” موضوعی است که به وفور در هر مجله کسب و کاری یافت می شود و یک عنوان مشترک در بخش کسب و کار هر کتابفروشی است.

تعریف یک طرح توجیهی خوب و حرفه ای چیست؟

به زبان ساده، طرح توجیهی سندی است که در آن چه چیز، چه موقع، کجا، و چطور های کسب و کار شما، تیم شما و سرمایه گذاران بالقوه شرح داده میشود.

ملزم کردن خود به نوشتن طرح توجیهی در واقع تنها راهی است که می توانید اطمینان حاصل کنید که خودتان آن را خوب فهمیده اید.

راه اندازی کسب و کار بدون طرح توجیهی ، مثل خانه سازی بدون نقشه

اطمینان حاصل کنید که طرح شما به همه سوالات مرتبطی که شرکای تجاری تان، همسر، و سرمایه گذاران بالقوه احتمالا مطرح خواهند کرد پاسخ خواهد داد.

این بدان معنی است که از زبان فنی اجتناب کنید و توضیح و مثال را مد نظر قرار دهید.

طرحی که بیش از توضیحاتی که می دهد برای مخاطب سوال ایجاد می کند طرح خوبی نیست.

نهایتا، نتیجه را در قالب یک طرح کسب و کار خوب و حرفه ای ارائه کنید.

به خاطر داشته باشید که تنها یک شانس دارید تا اولین برداشت مخاطب از شما عالی باشد.

اطمینان حاصل کنید که طرح توجیهی خوب و حرفه ای ، باید شکیل هم باشد.

بیزینس پلن شما دارای جلد، فهرست مطالب، عناوین و شماره صفحه می باشد و به صورت منطقی سازماندهی شده است.

 

طرح توجیهی خوب و حرفه ای (بیزینس پلن)

 

iranmct بازدید : 55 پنجشنبه 22 خرداد 1399 زمان : 16:00 نظرات (0)

سیر تکامل برند و برندینگ

در حالی که برخی از اصول هرگز تغییر نمی کنند ، درک سیر تکامل و تحول برند و برندینگ در طول سالها از نظر بازاریابان و مخاطبانشان مهم است.

سیر تکامل برند و برندینگ را میتوان به 4 دوره تقسیم نمود :

  1. برند به عنوان شیء

  2. برند به عنوان ایده

  3. برند به عنوان تجربه

  4. برند به عنوان رابطه

سیر تکامل برند برندینگ

یک مدیر حرفه ای باید به صورت خستگی ناپذیر برای ایجاد یک تجربه برند جذاب بین مخاطبان خود و برند خود تلاش نماید ، این سیر تکامل برند و برندینگ در ذهن مخاطب صورت میپذیرد.

سیر تکاملی برند و برندینگ 4 بعد ( 4 لایه ) دارد. این سیر تکاملی برای هر برندی باید وجود داشته باشد.

سیر تکامل برند و برندینگ : برند به عنوان شیء

تاریخچه برند به هزاران سال قبل بر میگردد ، هنگامی که مالکان دام ها برای علامت گذاری دام خود از داغ گذاری استفاده میکردند.

به معنای واقعی برند را روی دامها درج میکردند. این آن دوره ، برند به عنوان بخشی از یک کالا محسوب میشود .

در این دوره ، برند مجموعه ای از نمادها و تصاویر یک شرکت یا محصول است. این بدان معناست برند در این دوره در ساده ترین شکل خود مدنظر است

ساده ترین نوع برندینگ

  • یک شرکت
  • یک لوگو یا نماد
  • یک محصول

تفکر در پشت این دوره و این بعد از برندینگ آن است که به سادگی با داشتن یک نام تجاری و با به رسمیت شناخته شدن لوگو، مصرف کنندگان میتوانند یک محصول یا شرکت را از دیگری تشخیص میدهند.

آگاهی از برند اقدام خرید سیر تکامل برند برندینگ

پس ابتدا آگاهی و سپس  اقدام به خرید از سوی مشتری انجام میشود.

در دوران اولیه بازاریابی و تبلیغات، کافی بود که به سادگی نام یا محصول شناخته شود. تبلیغات انبوه، فروش انبوه را ایجاد میکرد.

اما امروز، این اجزای بنیادی در خصوص برند همچنان بسیار مهم و حیاتی هستند. شرکت بدون لوگو، یا محصول بدون نام در بازار وارد نمیشود و یا برای بلندمدت باقی نمی ماند.

اما با گذشت زمان، برندها به رشد بیشتری نیاز دارند و این سطح برای آنها کافی نیست.

 سیر تکامل برند و برندینگ

iranmct بازدید : 92 یکشنبه 11 خرداد 1399 زمان : 14:34 نظرات (1)

طرح توجیهی برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در نروژ

سفارش نوشتن بیزینس پلن (طرح توجیهی Business Plan ) شرکت طراحی وب سایت و اپ در نروژ توسط مهندس کیان به تیم طراحی بیزینس پلن داده شد.

Web Design شرکت طراحی وب سایت نروژ طرح توجیهی بیزینس پلن

قرار است این طرح توجیهی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری نروژ مورد استفاده قرار گیرد.

البته با توجه به اینکه تمام داده های استفاده در طرح توجیهی بر اساس واقعیت است ، در نتیجه ؛ کارفرما میتواند از این طرح در فضای کسب و کار نروژ از ان استفاده نماید.

آقای کیان مهندس نرم افزار و دارای 13 سال سابقه کار در حوزه طراحی وب سایت ، طراحی app ، برنامه نویسی تحت وب به زبان php است.

بر اساس طرح توجیهی ، شرکت نرم افزاری مدنظر در شهر اسلو با سرمایه X یورو تاسیس خواهد شد.

ماموریت

مأموریت ما ارائه خدمات طراحی و برنامه نویسی وب برای افراد و سازمانها است.

با استفاده از سیستم خود ، انواع مختلفی از راه حل های تحت وب را ارائه می دهیم که متناسب با نیازهای متغیر مشتریان خواهد بود.

 

طرح توجیهی شرکت طراحی وب سایت نروژ

 

iranmct بازدید : 49 پنجشنبه 08 خرداد 1399 زمان : 18:49 نظرات (0)

قیف بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

قیف بازاریابی دیجیتال چیست ؟

قیف بازاریابی دیجیتال Digital Marketing Funnel ابزاری است که شما را در تحلیل اینکه در دنیای بازاریابی اینترنتی ( آنلاین ) ، چطور یک مشتری راغب به مشتری بالفعل تبدیل میشتری ، یاری میرساند.

مسیری که مشتری باید در قیف دیجیتال مارکتینگ طی نمایید :

  1. مشتری بالقوه ( آگاه )
  2. مشتری راغب ( پیشنهاد را درک نموده )
  3. مشتری بالفعل
  4. مشتری وفادار

Digital Marketing Funnel قیف بازاریابی دیجیتال

باید بدانید که قیف بازاریابی دیجیتال ، بهترین ابزار برای کنترل و اندازه گیری هر مرحله از روند دیجیتال مارکتینگ است.

اگر با یک قیف بازاریابی یا قیف فروش سنتی آشنایی دارید ، مشکلی در کار با یک قیف بازاریابی دیجیتال خواهید داشت.

قیف بازاریابی دیجیتال مسیر خرید مشتری را ردیابی می کند و در هر مرحله نقشه ای از آن مرحله ارائه میدهد.

در اینجا به بررسی این قیف و تشریح از اجزای آن مپردازیم

میتوان از ابزارهای متفاوتی برای ساده سازی و بهینه سازی فرایند بازاریابی ذیجیتال استفاده نمود.

ابزارهایی مانند Hubspot یا Infusionsoft  که البته در ایران، بهترین ابزار Google Analytics است.

حالا به صورت عملی به کل این فرایند، نگاهی می اندازیم .

iranmct بازدید : 53 سه شنبه 09 اردیبهشت 1399 زمان : 5:24 نظرات (0)

تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند 

Customer Loyalty vs Brand Loyalty

انواع وفاداری

دو نوع وفاداری وجود دارد : وفاداری مشتری و وفاداری به برند

این دو مفهوم از یکدیگر جدا هستند ، هرچند که مخرج مشترک هر دو یکی است. هر دو برای حفظ مشتری ضروری هستند.

قبلا در مقاله در خصوص وفاداری به برند توضیحاتی ارائه نموده ایم.

حالا میخواهیم در خصوص تفاوتهای تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری برند توضیحاتی ارائه نماییم.

دوستان علاقه مند به مباحث برندسازی و برندینگ که تمایل به کار در این حوزه و یا نوشتن مقاله علمی دارند ، باید توجه نمایند که این دو مورد را از هم تشخیص دهند.

Customer Loyalty Vs Brand Loyalty تفاوت وفاداری مشتری با وفاداری به برند

وفاداری مشتری چیست ؟

iranmct بازدید : 45 دوشنبه 08 اردیبهشت 1399 زمان : 5:49 نظرات (0)

روانشناسی مصرف‌ کننده Consumer Psychology

روانشناسی مصرف‌ کننده Consumer Psychology

روانشناسی مصرف‌ کننده بخشی از چرخه برنامه‌ریزی بازاریابی است.

این مفهوم تحت عنوان شناخت رفتار مصرف کننده Consumer Behavior در دنیای بازاریابی مورد بررسی قرار میگرد.

بنابراین به‌منظور درک صحیح مفهوم روانشناسی مصرف‌ کننده ابتدا باید جایگاه این مفهوم را در بازاریابی بیان نماییم و سپس به بیان دقیقتر آن بپردازیم.

روانشناسی مصرف‌ کننده Consumer Psychology شناخت رفتار مصرف کننده Consumer Behavior

برنامه‌ریزی بازاریابی استراتژیک :

نتیجه موفقیت یا شکست یک شرکت مستقیما با اثربخش بودن و یا نبودن برنامه بازاریابی استراتژیک مرتبط است.

بنابراین، انتخاب بازاریابی استراتژیک مناسب با محصولات و خدمات بسیار مهم و حیاتی است.

 

iranmct بازدید : 55 یکشنبه 24 فروردین 1399 زمان : 13:43 نظرات (0)

برنامه استارت آپ کانادا – Start-Up Visa Program

برنامه استارت آپ کانادا برنامه برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه Startup ( برنامه سرمایه گذاری فکری/ مالی ) دریافت ویزای استارت آپ کانادا است.

ویزای استارتاپ کانادا از طریق اختراع یا هر نوع فکر جدد یا نوآرانه در اختیار شما خواهد بود .

Start Up Visa Program Business Immigration To Canada برنامه استارت آپ کانادا

برنامه استارت آپ کانادا در اصل ارائه دهنده ویزا راه اندازی کسب و کار برای کارآفرینان یک پروژه جدید ، نوآورانه و آزمایشی برای مهاجرت به کانادا است و اولین بار در نوع خود در جهان است.

برنامه استارت آپ کانادا ، راه اندازی شده است تا متقاضیان موفق را به سازمان های بخش خصوصی در کانادا که قادر به تأمین بودجه و همچنین راهنمایی و تخصص آنها در ایجاد و اداره یک تجارت در کانادا هستند ، پیوند می دهد.

به متقاضیان موفق تحت این برنامه جدید مهاجرت در کانادا ، اقامت دائم کانادا داده می شود.

دقت نمایید ، این برنامه برای کسانی که علاقمند به تاسیس شرکت در کبک کانادا هستند ، قابل ارائه نیست.

برنامه استارت آپ کانادا این اجازه را به شما میدهد که مالک کامل یا صاحب بخشی از سهام شرکت تازه راه‌اندازی شده باشند.

 

برنامه استارت آپ کانادا

iranmct بازدید : 50 شنبه 23 فروردین 1399 زمان : 5:10 نظرات (0)

فروش عصبی و بازاریابی عصبی

فروش عصبی و بازاریابی عصبی هردو انقلابی در بخش فروش ایجاد نموده اند.

تصویر کسانی که این دو واژه را شنیده اند این است که این دو یکی هستند ، اما اینطور نیست.

هرچند که هردو از منابع و دانش پایه علم عصب استفاده می‌کنند ، اما تاکتیکها و استراتژیهای آنان متفاوت است.

Neuroselling Neuromarketing فروش عصبی بازاریابی عصبی

فروش عصبی : جریان فروش هوشمند

ما در جهانی در حال تغییر زندگی می کنیم که ضربان قلب اقتصاد کاملا بی نظم میزند.

رفتارهای غیر قابل پیش بینی خریداران نیز منعکس کننده این عدم قطعیت است.

استراتژی های فروش دیگر به نتایجی که ما قبلا به رسیدن به آنها عادت داشتیم ، نمی رسند.

وقت یک بازی جدید است. خوشبختانه این بازی جدید از طریق علم پیشرفته تحت یک ترند جهانی به نام  “مغز خرید Brain Buying ” در دسترس قرار گرفته است.

فروش عصبی چیست – نوروسلینگ NeuroSelling

به کار بردن اطلاعات بدست آمده از علوم عصب شناسی برای شناخت نحوه کارکرد مغز خریدار.

فروش عصبی به دنبال استفاده از تکنیکهایی برای بکارگیری دانش در استراتژیهای فروش توسط فروشنده می باشد.

گاهی اوقات به راحتی فراموش می‌کنیم در این عصر سریع دیجیتال در نهایت تمام فروشها در به تعامل با افراد منجر می شود می شود.

افراد تمایل به خرید از افرادی را دارند که آنها را می شناسند، به آنها علاقه دارند و به آنها اعتماد دارند.

باید اذعان داشت که خریداران مغز ، احساسات ، عاطفه و نیازهایی دارند. اطمینان داریم که اکتشافات جدید در علوم اعصاب ( فروش عصبی ) با موج جدیدی از تجربه خرید و فروش همراه خواهد بود.

فروش عصبی و بازاریابی عصبی

iranmct بازدید : 58 سه شنبه 19 فروردین 1399 زمان : 7:35 نظرات (0)

طرح توجیهی تولید گوجه فرنگی روی ضایعات مواد غذایی ویزای استارتاپ استرالیا

طرح توجیهی تولید گوجه فرنگی روی ضایعات مواد غذایی برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا توسط آقای دکتر م.ا به تیم مشاوران مدیریت ایران واگذار شد .

این طرح که بر اساس یک نوآوری صورت پذیرفته ، قرار است در ایالت نیوسات ولز استرالیا و با کمک هزینه دولتی راه اندازی شود.

طرح توجیهی تولید گوجه فرنگی ضایعات مواد غذایی ویزای استارتاپ استرالیا

طرح توجیهی تولید گوجه فرنگی روی ضایعات مواد غذایی بر اساس یک ایده نوآورانه که در کشور استرالیا نیز ثبت شده است ، قرار است تا در زمینی به مساحت 1200 متر مربع در فاز پایلوت در سال اول اجرا و در از سال دوم در مساحتی به 12 هزار مترمربع اجرا شود

ویزای استارتاپ استرالیا

با توجه به اینکه کشور استرالیا مانند سایر کشورها دچار مشکل کم آبی است .

تمام طرح های نوآورانه در جهت بهینه سازی مصرف آب کشاورزی حمایت می نماید.

بنابراین ویزای استارت آپ استرالیا در ایالتهای متفاوت برای جذب افراد نخبه و سرمایه گذاران حرفه ای ارائه شده است.

 ویزای استارتاپ استرالیا

iranmct بازدید : 52 شنبه 16 فروردین 1399 زمان : 2:19 نظرات (0)

مشاور رهبری فروش کیست؟

مشاور رهبری فروش یک متخصص – با تجربه در مدیریت فروش و فروش است .

وی می تواند به یک سازمان کمک کند تا استراتژی های فروش ، فرآیندهای فروش ، ابزار فروش و سیستم های فروش خود را به منظور رشد اقتصادی درآمد بهبود بخشد.

یک مشاور رهبری فروش حرفه ای برای دستیابی به این هدف ، باید خصوصیات زیادی داشته باشد:

تحلیلگر ، استراتژیست ، خالق تاکتیک ، مبتکر ، مدیر ، مربی ، رهبر باشد.

 

مشاور رهبری فروش

یک مشاور رهبری فروش باید شهودی ، با اعتماد به نفس و متقاعد کننده باشد

همچنین باید واقعاً علاقمند به یادگیری همه جنبه های منحصر به فرد تاثیرگذار بر فروش شرکت باشد.

یک مشاور رهبری فروش باید در حین اجرای ابتکارات در مقیاس کوچکتر ، یک چشم انداز بزرگتر برای شرکت کارفرمای خود باید داشته باشد.

یک مشاور رهبری فروش باید جوابها را در داده ها پیدا کند و بر اساس واقعیت های سازمان، نیاز سازمان را تشخیص دهد.

وی باید بصیرت داشته باشد. یک شنونده خوب. یک ارتباط برقرار کننده خوب است. یک رهبر فروش خوب و اثبات شده است.

شاید مهمتر از همه ، یک مشاور رهبری فروش مؤثر یک سازمان مدافع قوی برای سازمان باشد.

 

https://iranmct.com/news/sales-leadership-consultant

iranmct بازدید : 54 چهارشنبه 06 فروردین 1399 زمان : 2:16 نظرات (0)

طرح توجیهی اسباب بازی هوشمند برای استارتاپ استرالیا ( ایالت استرالیای جنوبی )

طرح توجیهی اسباب بازی هوشمند برای استارتاپ استرالیا ( ویزای استارت آپ استرالیا بدون سرمایه اولیه – ویزای کارآفرینی استرالیای جنوبی ) توسط سرکار خانم فا به تیم مشاوران مدیریت ایران واگذار شد.

این طرح توجیهی بر اساس اختراعی ثبت شده در کشور فرانسه نوشته شده .

با توجه به اینکه ویزای استارتاپ استرالیا به دنبال جذب افراد بسیار خلاق و نوآور از سراسر جهان است ، ایشان تمایل داشتند که از این طریق ویزای استارتاپ استرالیا زندگی جدید را در آن کشور آغاز نماید.

طرح توجیهی استارتاپ استرالیا طرح توجیهی اسباب بازی هوشمند

استرالیا با مقایسه بین ثروت ، تحصیلات ، بهداشت و کیفیت زندگی به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی در جهان همواره معرفی شده است.

ششم کشور بزرگ از نظر زمین است و جمعیت نسبتاً کمی دارد که بیشتر مردم در سواحل شرقی و جنوب شرقی زندگی می کنند.

در حقیقت ، استرالیا یکی از کشورهایی است که با بیش از 90٪ جمعیت خود در مراکز شهری زندگی می کند و 0.22٪ مساحت زمین این کشور را اشغال می کند

ایده این اسباب بازی ترکیبی از هوش مصنوعی و اسباب بازیهای سنتی و معمول است. چیزی که هنوز در بازار جهان وجود ندارد.

در طرح توجیهی اسباب بازی هوشمند ، به صورت کاملا خصوصیات فنی و اثر آن برای یادگیری کودکان 2 تا 10 سال تشریح شده است.

طرح توجیهی اسباب بازی هوشمند استارتاپ استرالیا

 

iranmct بازدید : 48 دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 12:04 نظرات (0)

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI  چیست ؟

نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی  Return on Marketing Investment  به زبان ساده یعنی :

زمانی که ما 1000 تومان روی بازاریابی سرمایه گذاری مینماییم ، توقع داریم چه مقدار درآمد حاصل نماییم ؟

وقتی کسی از شما سؤال می کند ، “آیا فعالیتهای بازاریابی روی کار شما جواب داده ؟ “

با خودتان فکر میکنید ، آیا واقعا جواب داده یا نه؟

شاید فکر میکنید که منظور آنها این سوال این است که :

  • آیا بعد از انجام بازاریابی ، برند شما بیشتر دیده شده است ؟
  • آیا آگاهی از برند شما بیشتر شده ؟
  • با ترافیک بیشتر روی وب سایت مواجه بوده اید ؟
  • فروش شما افزایش پیدا کرده است؟

وقتی این سؤال را می پرسند ، نا خواسته و به بدون انکه بدانند می خواهند بداننن که آیا عملیات بازاریابی شما توانسته است که به صورت موثری موجب سودآوری کسب و کار شما شود یا خیر ؟

این واقعاً همان کاری است که بودجه بازاریابی را برایش تخصیص داده اید.

هرکسی که مسئول هزینه کردن بودجه بازاریابی برای ایجاد درآمد است (به عنوان مثال مدیر بازاریابی / مشاور بازاریابی ) باید ابزاری برای فهم این مطلب که آیا بودجه صرف شده منجر به تولید سود شده است یا خیر ، در اختیار داشته باشد. به همین دلیل نرخ بازاده سرمایه گذاری (ROI) یک شاخص اندازه گیری بسیار مهم برای هر فعالیت تجاری است.

MROI نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی Marketing ROI

در اینجا برای اولین بار در بین تمام سایتهای فارسی زبان در حوزه مشاوره و سایتهای آموزش مدیریت به اینکه خواهیم پرداخت که چگونه میتوان نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی را تعیین نمود.

در ابتدا باید به بررسی اینکه بپردازیم :

 

https://iranmct.com/news/marketing-mroi

iranmct بازدید : 130 شنبه 10 اسفند 1398 زمان : 5:24 نظرات (0)

طرح توجیهی پرورش کرم خوراکی

پرورش کرم خوراکی Edible Worms یکی از آن کارهایی است که در دهمه اخیر خیلی با استقبال روبرو شده است. طرح توجیهی پرورش کرم خوراکی آقای کافن به تیم مشاوران مدیریت ایران سپرده شد. قرار است که آقای کافن شرکتی در کشور X و برای صادرات کرم خوراکی به کشورهای اروپایی ، جنوب شرق اسیا و آمریکای شمالی راه اندازی نماید.

طرح توجیهی پرورش کرم خوراکی قراراست به یک سرمایه گذار انجل کانادایی ارائه شود.

طرح توجیهی پرورش کرم خوراکی

مقدمه

چرا طرح توجیهی پرورش کرم خوراکی ؟

تأمین مواد غذایی مغذی برای جمعیت روزافزون جهان یکی از مهمترین چالش ها است. با افزایش فشار بر روی زمین و آب ، این منابع به طرز نگران کننده ای در حال کاهش و از بین رفتن هستند.

بنابراین ، همانطور که ما به دنبال روشهای تامین انرژی سبز هستیم باید به دنبال منابع غذایی با بهره وری بالا و با سرعت تولید بالا نیز باشیم. در این راستا ، حشراتی از راسته بندپایان ، بسیار امیدوار کننده به نظر می رسند زیرا چرخه زندگی آنها کوتاه است در حالی که نرخ زاد و ول و نرخ تبدیل زیست توده زیادی دارند. تاریخچه روش تغذیه از حشرات ، یک داستان بلند و باستانی برای تغذیه انسان بوده است ، اما بیشتر به اقشار ضعیف جامعه محدود بوده است.

 نه همه حشرات، بلکه حشرات خاصی مانند زنبورها ، موریانه ها ، مورچه ها ، کرم پیله ساز ، جیرجیرکهای آبی ، مگس ها ، لارو سوسک ، جیرجیرک ها ، ملخ ، جیرجیرکهای آواز خوان و سنجاقک سرشار از پروتئین ، چربی و مواد معدنی غیر سمی هستند و خوردنشان موجب توهین به هیچ باوری نیست.

این اعضا از خانواده حشرات کاندیدای غذاهای اصلی انسان هستند. با این حال ، ترس از حشرات و عدم اطمینان از سلامت حشرات موانعی هستند که باید قبل از اینکه حشرات به عنوان یک ماده غذایی محبوب تبدیل شوند ، از آن عبور کرد. تحقیقات کافی و تغییر درک عمومی در مورد Entomophagy (آنتوموفاژی : اصطلاح فنی برای خوردن حشرات است. انسان ها تخم ها ، لاروها ، شفیره ها و بزرگسالان گونه های خاصی از حشرات را از جنگل ها یا سایر زیستگاه های مناسب برای هزاران سال برداشت کرده اند) می تواند ناامنی غذایی را از بین ببرد ، اثر منفی انسان بر اکوسیستم خود را میتواند از بین ببرد.

 

طرح توجیهی پرورش کرم خوراکی برای صادرات

iranmct بازدید : 74 چهارشنبه 07 اسفند 1398 زمان : 0:42 نظرات (0)

شرایط دریافت وام استارتاپ‏ کانادا ( وام دولتی )

طبق برنامه تامین مالی دولت کانادا، شرایط اعطای وام استارتاپ‏ کانادا تحت این برنامه چندان سخت‌‌‌‏گیرانه نیست. متقاضی با ارائه طرح خود به موسسات مالی و تشریح ریسک‌‌‌‏های کسب و کارش می‌‌‌‏تواند از این موسسات وام دریافت کند. طی ده سال گذشته، استارتاپ‏های کانادا در مجموع بیش از 9 میلیارد دلار وام دریافت کرده‎‌‌‌‏‌‌‌‏اند.

وام استارتاپ کانادا شرایط دریافت وام استارتاپ‏ کانادا

چه کسانی واجد شرایط وام استارتاپ‏ کانادا هستند؟

 استارت‌‌‌‏آپ‌‌‌‏هایی که به مرحله عملیاتی شدن رسیده اند و برای سوددهی در کانادا که درآمد ناخالص سالانه 10 میلیون دلار یا کمتر دارند، واجد شرایط وام استارتاپ‏ کانادا هستند.

اما صنایع کشاورزی، سازمان‌‌‌‏های غیرانتفاعی و سازمان‌‌‌‏های خیریه و مذهبی شامل این برنامه تامین مالی نمی‌‌‌‏شوند.

 

شرایط دریافت وام استارتاپ‏ کانادا

iranmct بازدید : 68 دوشنبه 05 اسفند 1398 زمان : 4:26 نظرات (0)

ادامه مبحث 5 مهارت مذاکره تجاری ( قسمت اول ) به بیان سایر مهارتهای مورد نیاز برای مذاکرات تجاری خواهیم پرداخت . توجه داشته باشید زمانیکه صحبت از مذاکرات تجاری است ، به این معنا نیست باید حتما با یک طرف خارجی در حال مذاکره باشید ، این فرد میتواند یک تولید کننده باشد.

Negotiation مهارت مذاکرات تجاری مذاکره

نکته شماره 3: درست گوش دادن،قدرتمندترین بخش از مهارت مذاکرات تجاری

گوش دادن شما را در شناخت علایق طرف مقابل یاری میرساند. برخی افراد در گوش دادن بهتر از دیگران هستند. با این حال ، بسیاری از افراد معمولاً شنوندگان خوبی نیستند. بیشتر افراد گوش میدهند که جواب دهند ، نه برای درک طرف مقابل. برای نشان دادن این موضوع ، تحقیقات دکتر آلبرت مهرابیان ، از  دانشگاه UCLA ، راجع به راههای ارتباط با دیگران در زمانی که عدم تناسب / عدم تطابق در برقراری ارتباط ، تقریبا به این صورت است :

  • کلمات : 7٪
  • تن صدا : 38٪
  • زبان بدن : 55٪

مهارتی که یک شنونده خوب از آن استفاده می کند ، سؤال کردن و گوش دادن دقیق به کلمات است. با این حال ، وقتی یک عدم تناسب وجود دارد ، کلمات فقط 7٪ از نحوه برقراری ارتباط را تشکیل می دهند. ارتباطات 93٪ غیر کلامی هستند. بنابراین جای تعجب نیست که مقدار زیادی از کلمات در فاصله بین لب گوینده تا گوش شنونده گم شود. ارتباط غیر کلامی نیز در تعیین سبک گوینده اهمیت دارد.

سؤال پرسیدن ماهرانه

به عنوان اولین قدم در یادگیری و شناخت علایق طرف مقابل مذاکره ، شما باید از بین 14 مهارت از مهارت سوال پرسیدن استفاده کنید. برای اینکه در سؤال کردن اثربخش عمل نمایید، بسیار خوب است که:

https://iranmct.com/news/business-negotiation-skills-2

iranmct بازدید : 75 یکشنبه 27 بهمن 1398 زمان : 6:22 نظرات (0)

خرده‌ فروشی تجهیزات پزشکی

شرکت جین برای راه اندازی یک شرکت لوازم پزشکی از تیم مشاوران مدیریت ایران ، تقاضای تدوین یک طرح توجیهی نمود . طرح توجیهی تجهیزات پزشکی برای راه اندازی یک فروشگاه خرده ‌فروشی در مونترال کانادا است این شرکت به قصد داشت تا ویزای کانادا را از شرایط ویزای خود اشتغالی کانادا دریافت نماید.

ما تمام الزامات برای راه‌اندازی یک فروشگاه لوازم پزشکی را در این طرح توجیهی در نظر گرفتیم. ما همچنین با تجزیه و تحلیل بازار یک برنامه بازاریابی خرده‌ فروشی Marketing Plan را نیز برای این شرکت تهیه نمودیم که در آن ایده های بازاریابی چریکی در مونترال کانادا  برای شرکت‌ خرده‌ فروشی تجهیزات پزشکی مد نظر قرار خواهد داشت.

Medical Equipment Retail Shop خرده فروشی تجهیزات پزشکی کانادا

چرا باید فروشگاه خرده‌ فروشی تجهیزات پزشکی راه‌اندازی کنیم؟

برای موفقیت در اداره یک فروشگاه خرده فروشی تجهیزات پزشکی ، کسب و کار شما باید در مکان خوبی قرار داشته باشد ، باید به تامین کننده (عمده فروشی) تجهیزات پزشکی با کیفیت دسترسی داشته، خدمات خوب مشتریان ارائه شود.

https://business-plan.ir/business-plan-blog/medical-equipment-retail-shop-business-plan

iranmct بازدید : 52 جمعه 25 بهمن 1398 زمان : 10:15 نظرات (0)

مهارت مذاکره تجاری

در شروع دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره خود در حوزه مهارت مذاکره تجاری، از دانشجویان میپرسیم : چه مواردی موجب نگرانی شما در زمان مذاکره میشود ؟ اغلب آنان به این نکات اشاره دارند :

  • میترسم که بهترین نتیجه ممکن را به دست نیاورم.
  • در بسیار موارد نمیدانم که دقیقا در طی مذاکره باید به چه چیزی برسم و چه طوری باید برسم ؟
  • احساس میکنم که در طی مذاکره گم میشم و تو جزئیاتش غرق شدم. تا جایی که حتی یادم میره که واقعا دنبال چی بودم ؟

مهارت مذاکره Business Negotiation Skills ‎

در ادامه به بیان برخی از نکات بسیار موثر و مفید برای توسعه مهارت مذاکره تجاری خواهیم پرداخت.

نکته 1: مهارت مذاکره در مورد رسیدن به دسته ای از سازشها نیست.

بیشتر افراد با استفاده از یک فرآیند جمع صفر مذاکره می کنند، اول چیزی که یمخواهند را تعیین و سپس مقدار آن 10% تا 15% افزایش میدهند.سپس وارد برخی سازشها با طرف مقابل میشوند تا نتیجه مدنظر را بدست آورند. تمرکز آنها بر موضع مواضع خودشان است و تا جایی که امکان دارد به دنبال افزایش گرفتن امتیاز هستند. هدف بسیاری از مذاکره کنندگان دستیابی به توافق رضایت بخش برای هر دو طرف نیست. در عوض ، هدفشان فقط پیروز شدن است.

تمایل به مذاکره از نقطه نظر موضع از پیش مشخص شده است . بیشتر مذاکره کنندگان دائم از “چرا ؟” استفاده میکنند.

 

ادامه 

iranmct بازدید : 59 پنجشنبه 10 بهمن 1398 زمان : 11:56 نظرات (0)

قانون بودجه 50/20/30

خانم الیزابت وارن قانونی را تحت ” قانون بودجه 20 30/50 ” را در کتاب خود تحت عنوان Our Worth: The Ultimate Lifetime Money Play معرفی نموده است. این قانون در خصوص نحوه صرف درآمد خالص است. این قاعده بیان مینماید که در آن ۵۰ % درآمد را باید برای نیازها ، ۳۰ % باید روی خواسته‌ها صرف شود، و ۲۰ % را باید پس‌انداز نمود . در تمام کشورهایی که اقتصاد معنا دارد ، این برنامه قابل پیدا سازی است، پس هیچ کجای این مقاله نباید عجیب باشد. در اینجا تیم مشاوران مدیریت ایران  به طور خلاصه این برنامه بودجه‌بندی آسان را تشریح مینمایید.

20 50 30 نحوه بودجه بندی هزینه زندگی

سه بخش اساسی قانون بودجه :

 

50% صرف نیاز Need

نیازها همان صورت حسابهایی است که قطعا باید پرداخت شود و چیزهایی هستند که برای بقا لازم هستند. این‌ها شامل اجاره اجاره یا وام مسکن، پرداخت‌های اتومبیل، خواربار، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی، حداقل پرداخت بدهی، و خدمات رفاهی است. اینها ” حداقل سطح رفاه” یا ” چیزهایی که باید داشت ” شما هستند، “نیازها” شامل اقلامی که اضافی نیستند ، و مانند رفتن به دوبی ، شام در رستوران هتل ایتالیایی ،…. نیست.

نیمی از درآمد خالص شما باید صرف تمام چیزهایی شود که شما باید نیازها و تعهدات خود را با آن پوشش دهید. اگر بیشتر از آنچه که نیاز دارید  هزینه کنید، باید خواسته‌های خود کاهش دهید و یا سعی کنید سبک زندگی خود را تغییر دهید، شاید به خانه کوچک‌تر یا ماشین ساده‌تر. شاید استفاده از حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار و همچنین غذا خوردن در خانه بیشتر از به رستوران رفتن یک راه‌حل باشد.

https://iranmct.com/news/50-20-30-budget-rule

درباره ما
Whats app : 989126465584 وب سایت مرکزی : iranmct.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 1,662
  • بازدید کلی : 8,248